Kayıt Sayfasına Hoşgeldiniz
Giriş Sayfasına Hoşgeldiniz
Şifrenizi mi unuttunuz?
Daracık Daracık Sokaklar

Ah o salon düğünleri yok mu insanların hiç görünmediği bir ruh halini ortaya çıkarıyor. En güzel elbisenizi giyiyorsunuz kuaförde saçlarınız için o kadar zaman harcıyorsunuz ama düğünün ilk 15 dakikasından sonra eski halinizden eser kalmıyor. Saç artık kendi egemenliğini kurmuş bir o yana bir bu yana sallanıyor.

 

“Toplum içinde dans edemem ben.” ya da “Yok canım ya havamda değilim.” deyip bir köşede alkışlayanlar var. İçeriye havalı girerler ve havalı çıkmayı amaçlarla ama en çok onlar dağıtır.

 

Terden su olmuş bir kadın gelir önce önünüzde biraz kıvır daha sonra sırtınıza vuru ve o meşhur sözü söyler “Kalk kız sende oyna.” yok istemiyorum dersiniz “Kızım kalk kurtlarını dök biraz.” der bu seferde. “Kurt yok bende teyzeciğim.” dersiniz. Kadın da pes ederek “Aman biz oynamaya devam edelim.” deyip oynaya oynaya uzaklaşırlar.

1370437_419860374784775_578340211_n

Bir de şu çalan şarkılar bir anlam veremiyorum. “Daracık daracık sokaklar, Kızlar misket yuvarlar…” Hele Serdar Ortaç çalmaya başladı mı o an kafamı çerezlerin içine sokup kendimi boğmak istiyorum. Konusu açılmışken çerezlerde olmasa düğünlerin hiç tadı kalmaz. Sıkıldın mı at ağzına bir tane. Ayaktaysan müziğe göre hafif sallan at ağzına. Müziğin Cimili İbo olmadığını sayarsak iyi bir görüntü olabilir. Popüler Türkçe ya da İngilizce şarkılar başladı mı pist bir anda boşalır. Gençler geçer oynar. Yaşlı teyzeler arasında fısıltılar başlar biri gider müziklerle ilgilenen kişiye müziği değiştirmesini ister.
Tam havaya girmişken müzik değişir. “İndim dereye daş bulamadım, kendime göre bir eş bulamadım.” aynı kadro tekrar piste gelir. Gençler tekrar yerlerini alırlar. Kadınlar ve amcalar halaylarına devam ederler. Ortaların da ise gelinlikle ve damatlıkla koşuşturan küçük çocuklar olur. Anneleri bir yandan halaya bir yandan da çocuklarını ortadan çıkarmaya çalışır. Sonunda saydıra saydıra çocukları da alıp yerlerine otururlar. Tüm düğünler ve kına geceleri böyle devam eder. Gecenin sonunda yerlerine oturmayan kadınlar dedikoduya başlarlar. “Çerezler bayattı, müzik kötüydü hep yabancı şarkı çaldılar.” falan da filan.

Çıkışta da herkesle tokalaşılır ve oflamalar başlar “Off ayaklarım, ooof başım…” diye söylenerek evlerinin yollarını bulurlar. İyi kötü her türlü yorumunuzu bekliyoruz.

Hülya Temiz.


Benzer Konular
Yazı Hakkında 22 Yorum Yapılmış
gülce
11 ayönce
yazdı

ahahahahah doğru :D düğünleri sevmem zaten en son ne zaman gittim onu bile hatırlamıyorum ve gitmeyede niyetim yok. -,-

armyyyyyyyy
11 ayönce
yazdı

ıyyy düğünlerden nefret ederim hele o roman havalarını off evlenirsem benim düğünümde o şarkılar çalmak zorunda mı??

ikbal
11 ayönce
yazdı

aynen galiba her genç aynı şeyleri yaşıyor düğünlerde

zeynep
11 ayönce
yazdı

ahahahha :D çok doğru ve çok güzel olmuş

Eda
11 ayönce
yazdı

As:r:ErSD:Ewq:D HARBİ DOĞRU LO :D

- Selin -
11 ayönce
yazdı

Haftaya kuzenimin düğünü var bakalım nasıl geçecek ;D Bu arada yazılar çok güzel

- Heygirls -
11 ayönce
yazdı

En son dün düğüne gittim. Bütün gece roman çaldı. Hiç yabancı çalmadı :(

swl aydn
11 ayönce
yazdı

bende klostrofobi var valla bir keresinde bi teyze yüzünden düşüp bayılıyodum hiiç gelemem düğüne kınaya felan hatta ayıp olmasa kendi düğünüme kına geceme falan da gelmem :/

Adınız Soyadınız
11 ayönce
yazdı

Hayır yani herşeyi anlıyorumda Daracık daracık sokaklar kızlar misket yuvarlar ne demek?Anlamı ne onun allesen.

melisa
11 ayönce
yazdı

bence cok guzel anlatmıssın hele o kurt olayını

aasdasseyma
11 ayönce
yazdı

Umarım benim düğünüm de böyle olmaz :D hep one direction demi lovato selena gomez falan çaldırırım asdasasdas bu arada cak güzel yazmışın Hülya cigim

berna
11 ayönce
yazdı

gençler oynamaya başladıında o teyzeler ay şu kimin kızı bizim oğlana alalım dye laflar söylerler o kızın annesinin kim olduğunu düğün bitene kadar bulmaya çalışırlar sonrada düğün bittiğinde ay kızın kimin kızı oduğunu bulamadık diye başlarlar bazıları da hiç düşünmez acaba oğlum istiyecekmi diye :D bazı teyzelerde o kızları çeker bi kenara sen kimin kızısın diye sorarlar bnm başıma gelmişti kadın sn kimin kızısın diye sordu bnde durdum kesin bu bana oğlumla evlen falan diyecek dedim kadına direk bn amerikada oturuyorum gelinin arkadaşıyım falan dedim :D

irem
11 ayönce
yazdı

Süpersin.Zaten düğünüme Eminem ve Miley Cyrus sevenler gelsin. oke. Bide ikram olarak çiğ köfteyle pide var. :DDDDDDDDDD

    börfön :P
    11 ay önce
    yazdı

    vallahi eminem miley cyrus falan çalıcaksa helede çiğköfte varsa ben arar bulur gelirim vallaha senin düğüne :D

Sebby
11 ayönce
yazdı

Cok guzel :D

ezgi
11 ayönce
yazdı

ahahaha :D aynen ya hiç sevmem düğünleri :D

İrem
11 ayönce
yazdı

Harika bir yazı olmuş ben cok kotürkuyorum düğünlerden ya özelikle kendi düğünümden :D kesin roman h ası calmasın diye amerika da ya da avrupada bir yer blup evlenirim.bi de dügündeki erkekler tip tip bakmıyor mu:@ ?!!

Adınız Soyadınız
11 ayönce
yazdı

La yarın da bizim bi yakının düğünü var allah yardımcım olsun :D bu arada cakzel olmus Hülya eğlenceli olmus

ecemm
11 ayönce
yazdı

bayıldıııııım devaaam :D

seda
11 ayönce
yazdı

çok yeteneklisin. bayılıyorum yazılarını okurken :D

mr.sanane
11 ayönce
yazdı

Bence asıl kötü tarafı evlenenler için.yani kim en mutlu gününde bunları çekmek ister ki?

elif
8 ayönce
yazdı

bende düğünlerden nefret ediyorum ama eylülde ablamın düğünü oldu o tatlı telaş heyecan anlatılmaz yaşanır yani şöle tanımadığın birinin düğününe gitsen iğrenç olur ama çok yakın biri olunca çok zevkli oluyo :)

Çok Okunanlar
Son Yorumlar
Selena olduğu apaçık ortada nasıl görmüyosunuz
Sonra Demi'ye hareket etmişler nasıl bi Lovatic'e böyle davranırsın diye. Birincisi asla bir Lovatic olamaz.İkincisi Demi kardeşi varken tanımadığı bi kızı mı savunucak? Bi Lovatic'im ama bu konuda Demi madison yerine o kızın yanında olsaydı bende demiye hareket ederdim
ONA KATLIYORUM KARDEŞİNİ BİZDEN DAHA ÇOK ÖNEMSİYOR VE BU BİRZ BENİ ÜZSE DE ÖNEMSEMEK ZORUNDA HAKLI ASQW